EGY KIS MATEK: KINEK ÉRI MEG KIVÁLTANI A SZABÁLYSÉRTÉSI BÍRSÁGÁT KÖZMUNKÁVAL? ÉS KINEK NEM?

Megvolt a második utcasöprős, közmunkás-napom is, kész-passz, vége.

Akkor most a beígért matek, ill. összegzés: A “megállni tilos” tábla nem pontos figyelembe vétele miatt duplán büntettek, ugye. A kerékbilincs-játék 11.500 forintomba került, az kikerülhetetlen, ha a kocsidat újra szabadlábon akarod látni. Ezenkívűl ,ugyanezért a vétségért, egy további, tízezer forintról szóló csekket kaptam, szabálysértési bírságként. Az utóbbit lehet közmunkával kiváltani, amennyiben az állampolgár úgy dönt. Tehát a szabálysértést lehet ledolgozni közmunkával. Egyébként, mindenféle szabálysértést, nem csak közlekedésit,engedély nélküli árúsítást, illegális szemétlerakást, mások éjszakai nyugalmának megzavarását, stb.
Nézzük, mi történt: amíg egyáltalán elkezdhettem a közmunkát, ötször kellett, különböző hivatalokban járnom, különböző pesti kerületekben. Kétszer a Munkaügyi Központban, Újpesten, egyszer a munkaalkalmasságot vizsgáló intézetben, kétszer a kerületi önkormányzat két különböző egységében. ( v.ö. az idevágó blogbejegyzésem első négy fejezetét, ahol ezt praktikusan részleteztem, aki nem olvasta még, annak érdemes átfutnia, hogy tudja, mire számítson, ha ebbe a helyzetbe kerülne ).

Ezzel összesen, a várakozásokat is beleértve, kilenc órát töltöttem el. Újpestre kétszer is kocsival mentem, az messze van: 40-45 km benzin oda -vissza. Munkaalkalmassági igazolás, ill. az orvosi vizsgálat díja: 3.300 Ft. És most jön a tényleges
KÖZMUNKA: Szabálysértés esetén , ha tízezer forintra büntetnek, az 12 óra közmunka-végzéssel váltható ki. Tízezer tehát = 12 óra. Húszezer= 24 óra, és igy tovább. Én 2x hat órát söprögettem utcát, hajnali hat órás kezdéssel.. Úgy néz ki, hogy kb.800 Ft-os órabérrel számolják. Nem is olyan rossz, pláne, ha ténylegesen megkapnám, de most, persze, nem erről van szó.
VÉGSŐ ÖSSZEGZÉS: Előkészületi szakasz: 9 óra ügyintézés, 40 km-nyi benzin, 3.300 forint munkaalkalmassági vizsgálati díj., majd 2×6 órányi utcasöprögetés.

Vallomás: nem vagyok teljesen hülye, elég hamar felismertem, hogy ez többe van nekem, mint amiről a csekkem szól. Mégis azt mondom: sose fogom megbánni, hogy erre a tapasztalatra szert tettem, sőt még veletek is megoszthattam. Több mint nyolcezren kattintottak rá eddig erre a történetre, úgyhogy mindenképpen volt értelme.

KINEK AJÁNLANÁM EZT AZ UTAT?
– akik nem tartják igazságosnak a büntetésüket és szigorúan elvi kérdésként kezelik a dolgot
– akiknek effektive nincs pénzük fizetni
– akiknek a szabálysértési bírságolása lényegesen magasabb tízezer forintnál és nem akarnak/tudnak fizetni
– akinek akadnak a közmunka végzésére fordítható fél napjai ( reggel 6-12-ig vagy 6-14-ig ) tehát szabadúszók, mint én, nyugdíjasok, kötetlen munkaidejük van, stb.
– akik szeretik a sajátos kalandokat, hajlanak az izgalmas szociológiai megfigyelésekre, és egyáltalán: egy, a megszokott világuktól nagyon különböző közegben való alámerítkezésre
– akiket nem riaszt, sőt egyenesen szórakoztat a hivatalok packázása ill. bürokráciája

KINEK NEM AJÁNLANÁM?
Akiknek a helyzete vagy pillanatnyi állapota részben vagy egyáltalán nem felel meg a fenti szempontoknak.

EGY KIS MATEK: KINEK ÉRI MEG KIVÁLTANI A SZABÁLYSÉRTÉSI BÍRSÁGÁT KÖZMUNKÁVAL? ÉS KINEK NEM?” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

